40 dagar kvar Vecka 35 - 34+1

Inget greys denna veckan.. :( Så jag gör ett blogginlägg..



Nu väger bebisen ungefär 2,4 kg(2556kg FAKTSIKT!!) och är cirka 46 cm lång(min bebis är säkert längre). Du kanske kan se en armbåge, fot eller ett huvud sticka ut på magen, när den rör och sträcker på sig. Eftersom livmoderns väggar och din mage sträcks alltmer och blir tunnare, kommer mer ljus in och bebisen kommer att utveckla tydligare dygnsrytm.




Egna tankar: Nu vill jag bara ha allt 100% klart. :)
Barnvagnen ska inhandlas,
ny säng till Sebbe så att jag kan använda hans gammla madrass till Bebisen,
skruva ihop spjälsängen
och sen ska jag handla hem en jäkla massa blöjor+våtservetter!!

Sebastian pratar väldigt mycket med bebisen i magen, frågar '' vad gör du lillebror?'', ''Lillebror, är du rädd?'' och massa sånna saker. :) ''vaakna lillebror''. Han pussar och klappar mycket på magen o ska gosa o sånt. ''Måste trösta lillebror'' säger han. Haha. Han har sett andra bebisar som gråter och sånt. Så då säger han. ''Lillebror skriker magen, sebbe tlösta!''


Nästa vecka i 35+0 ska jag packa BB väskan, för då får bebisen komma ut. :)
Då ''stoppar'' dom inte förlossningen om den drar igång.
Och jag är inte ett dugg orolig för om den skulle sätta igång nu, bebisen har bra vikt och han låg där inne o ''övnings andades'' hela tiden när vi gjorde ultraljudet. Barnmorskan var så nöjd så.

Men självklart så får den gärna vänta ett litet tag till.. Men en februari-bebis kommer det säkert att bli.
Eller vad tror ni?
Ska jag köra gissnings-leken som alla andra? :)



Vilket datum kommer bebisen?
Klockslag? :)
Vad kommer han ha för vikt/längd?


Svara på de så ska jag göra en liten lista i ett annat inlägg om vad ni tror.

Kommentarer
Postat av: Anonym

han kommer den 14 februari kl 13.56 51cm lång och 3556gram :P

2011-01-22 @ 12:50:19
URL: http://alltomkirsten.blogg.se/
Postat av: katarina

Datum: 22/2

Vikt: 3450 kg

Längd: 50 cm

2011-01-24 @ 13:52:57
URL: http://kataarinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback