Aurora 11/1-11

Ja idag var jag ju och träffade en Barnmorska på Aurora.
Det är ju en barnmorska speciellt för Förlossningsrädsla.

Vi pratade om lite allt möjligt.
Smärtlindring o sånt.

Jag kommer att bli igångsatt iallfall, kommer få en läkartid för att bestämma datum.
Blir igångsatt för att göra de lite enklare med barnvakt och lättare för den personen som ska vara med under förlossningen. Och för att bebisen inte ska bli så stor, och för att jag inte ska känna mig lika rädd.
Jag vet inte vem jag vill ha med än. Men jag ska fundera lite på de och fråga några personer som jag känner mig trygg med. Kim ska ju vara med fortfarande, men det e mest ''för skojjs skull'', behöver någon som är där mer för stöttning. Kim stöttar la med på sitt sätt men de e inte riktigt samma sak. Förra gången hade jag ju Pontus, då var allt mycke enklare. :P

Fick en till tid till henne på aurora, då ska vi skriva en lite mer detaljerad plan.
Kommer tex bli stucken i ryggen direkt nästan när jag kommer in.
Så att dom bara kan ge mig själva bedövningen i ryggen sen när det är dax.
Slipper allt väntande på en sån nerkosläkare då osv.
Jag vill verkligen ha all smärtlindrning jag kan få.. :P
Hon tror dock att förlossningen kommer gå fort, under 7 timmar.
Och det hoppas jag också..


Kommentarer
Postat av: Jolene Lee

när blir du igångsatt? följer din blogg o tycker du är stark som går igenom allt detta själv

2011-01-13 @ 19:21:48
URL: http://jolenesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback