Nu tror jag att Alexander börjar bli dålig

Nu börjar Alexander bli konstig här.. Vart är de man ska ringa för rådgivning vid denhär tiden på dygnet? 1177? barnakuten? eller? Hjälp..

Han tar inte tag om tutten, och om han gör de så äter han bara lite lite.
Nästan så jag får pumpa snart för brösten sprängs.
Försöker tvinga honom o äta o väcka honom och så..
Han har haft 37,0 hela dagen.
Nu är är de 37,5 , eller var för 1 timma sedan.
Tror kanske de är mer nu.



20.56

Ringde 1177..
Hon var inte så värst trevlig den jag pratade med. Hon sa inte så mycket vettigt. Mest att jag skulle pumpa ut o försöka ge han på kopp, o typ amma honom orftare? Och att jag kunde köpa vätskersättning på apoteket.. :S O får han mer feber eller blir slö ska jag ringa barnakuten :S De va inte så givande faktiskt..

Nu har han iallfall ätit redigt på det ena bröstet..
Jag satt o masserade hans hand, och foten..
Så han inte skulle somna, och så han inte skulle släppa taget..
Tänker inte gå o lägga mig förren han ätit på de andra också.
Men får pumpa lite för annars kommer de sprängas.
Ska ta tempen på honom innan vi lägger oss också..

Nu ska jag få Sebbe i säng..
Han e omöjlig ikväll..




22.01
Får ingen ro till att sova..
Vakar över honom som en hök, livrädd för att han ska sluta andas eller något..
Ska nog ringa till Barnakuten iallfall, för o lugna mig lite..
Behöver verkligen sova om jag ska orka ifall han blir enu värre.

Har inte tagit tempen honom ennu, för han somnade ju o vill inte väcka honom eftersom han åt bra..

Sebastian sover nu med..

I sånna här lägen hade det vart skönt o ha en pappa till Alexander,
som hade kunnat känna lite medlidande o stöttat lite.
Jag får verkligen ångest när han blir dålig,
han är ju så liten o sårbar..
Men jag har ju Hanna, hon får aggera låtsaspappa!


Kommentarer
Postat av: Hannis

Jag trodde min själ att det var JAG som fick agera som låtsas pappa haha ;-) Men du menar ju din vän såklart haha! Hoppas han blir bättre och du får sömn! Kram

2011-03-30 @ 22:23:36
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: hanna- låtsaspappa

haha ja du har ju alltid mig :) . det är bara att höra av sig när du behöver hjälp! jag kommer nog bort en liten stund imon (fredag) efter att jag slutat jobba! :)

2011-03-31 @ 21:10:59
URL: http://exsqueezeme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback