Tommee Tippee!

Jaha idag har vi vart på BVC.
Han hade gått ner nästan 200g.
Så det var inte alls roligt, men hon sa att det var pga att han vart sjuk.
Så.. Men jag tycker ändå att han har ätit som tusan..

Mamma körde mig fram och tillbaka till Baby Proffsen.
Har köpt en flaska som heter Tommee Tippee,
och jag hoppas att den fungerar!
Jag tänker inte ge mig med den nu.
Jag sitter och pumpar som fasen för att han ska få brösmjölk i flaksan, så att han iallafall känner igen smaken.
Men mina bröst går väldigt dåligt att puma och jag tycker att det gör svin ont.
Det går nästan fortare o handmjölka än med pumpen.^^
Ni får hålla tummarna att detta fungerar nu.
För hon sa det med, att han MÅSTE börja äta annat än bröstmjölk, jag får tvinga i honom mat även om han inte vill ha. Han får vara hungrig tills han äter tyckte hon.¨
Och jag skulle köra med smör i allt, smör i gröten till och med.
Nu ska han gödas. :)
Och hoppas på att flaskan fungerar så han kan dricka 6måm välling i den.
Håll tummarna!

Vi ska dit på onsdag igen, OCH DÅ SKA HAN HA GÅTT UPP I VIKT!









Alex overall





Kommentarer
Postat av: Mia

Vad är det för idiot till BVC sköterska? tvinga i ett barn mat??

Snacka om att förstöra barnet.

Snälla lyssna inte på sköterskan, har du provat att ge välling ur pipmugg? el att ge gröt istället för välling?

2011-09-08 @ 17:03:47
Postat av: Magda

Ush vad jobbigt :( Pumpa har itne fungerat nått bra för mig heller o jag har också spenderat en hel massa pengar på saker ändå inte fungerat när jag har försökt få Vincent att vilja amma (lite motsatta problemet :P) Det känns så dåligt att man spenderar alla pengar man har på någonting som borde fungera så naturligt! :/

2011-09-08 @ 20:35:55
URL: http://nertus.blogg.se/noir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback