Lilla fröken bråttom.

I onsdags var vi hos BM.
Allt gick toppen bra! :)
HB 124 och blodsockret var bra!
Jag har gått upp 4 kg sedan inskrivning, ( 10 kg sedan ägglossning dock ) ^^
Sf måttet låg på 24! Jag trodde att det skulle vara mindre faktiskt. :)
Hjärtljuden var 147 slag i min.
 
 
 
 
 
Och vi bokade ju även ett besök hos gynläkaren eftersom min slemmpropp gick runt jul.
Så hon tyckte det skulle kollas för säkerhetskull.. Och TUR var ju det!!
Jag har ju haft bakteriell Vaginos innan, och det är ju en slags infektion som jag fått anibiotika för två gånger!
Men nu har infektionen gått till livmodertappen! Så den är inflammerad och påverkad!
Och detta brukar oftast märkas när det redan är försent. Oftast märks det av att värkarbetet startar.
Och då finns det inget att göra, man kan försöka ge brickanyl och kortison, brichanyl för att stoppa upp så att bebisens lungor ska mogna av kortisonet.
Men nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar, och minsta blödning eller smärta så ska jag åka in direkt.
Jag är inte jätte orolig, men det känns inte så kul. Nu är det ju ganska kontrollerat, och jag har ju haft tur!!
Men han trodde att bebisen skulle komma ut innan vecka 35 pga livmodertappen.
Så här mogen som det är nu var den inte ens när jag blev igångsatt med Alex.
Men jag hoppas att det blir en April bebis iallafall! =)
Men nu ska verkligen de sista till bebisen bli klart.. Ifall de händer någonting.
 
 
Hade hon kommit ut nu så hade hon sett ut ungefär såhär..
Och det är inte jag så sugen på......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback