Nu ska jag gå ner i vikt!

Hej hej!
Nu ska jag tusan gå ner i vikt.
I början av min graviditet vägde jag 75,5 kg, i slutet av min graviditet vägde jag 92,5 kg. Jag gick upp 17 kg!
Inte för att jag tycker att det är så otroligt mycket, men det är ändå mycket. Är 175 cm lång.

Nu har jag iallafall gått ner 10,5 kg. :) Väger 82, och jag vill verkligen gå ner nu! Minst 7 kg, så jag väger 75 igen. Men hälst av allt vill jag gå ner till 70 kg, -12 kg. Fast det tar nog väldigt lång tid.

Jag ska iallafall sluta med godiset, kakorna och läsken, det är första steget. Sen ska jag börja träna, men jag vet inte när jag får börja med det. Ska köpa ett gymkort, men under tiden så ska jag gå promenader med barnvagnen. :)

HEJA på mig nu! :)

Kommentarer
Postat av: helena

hej!!



jag har också tänkt gå ner ca 12 kg, födde för 3 veckor sedan o min bm säger att man ska vänta 2 månader innan man börjar träna på riktigt. promenader med vagnen kan man ju ta redan nu =) Jag har tänkt att jag ska börja simma 2-3gånger/ veckan sen. då tränar man ju hela kroppen på en gång. ska också sluta med godis o sötsaker. jag är 179cm lång och väger nu 81kg vill komma ner till ialf 70kg, vägde 71 på inskrivningen och slutatade på 92,2 kg på förlossningsdagen. skulle vara kul om vi kunde följas åt o peppa varrandra =)

2008-08-01 @ 16:02:29
Postat av: Mia

Hej!

Vill bara dela med mig om min erfarenhet av vikten under graviditeten och efteråt. Jag började på 65 och slutade på 87 (jag är 170). jag gick upp 22 kilo.

Det mesta var vatten så det försvann de första dagarna, en vecka efter förlossningen var jag nere på 70 ungefär. De sista fem kilona tog lite tid på sig, men nu är de borta + 3 kilo till. Kanske ska tillägga att min son är strax över 1 år. Hoppas det går lika lätt för dig =)

2008-08-01 @ 21:24:25
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Helena: Okej, ja 2 månader är väl inte så farligt. :D Men man hade ju gärna velat börja nu! Jaa det tycker jag verkligen att vi ska göra. Sötsaker är verkligen något jag kommer ha svårt för att sluta med. Speciellt chokladen. :( Jag försökte simma under graviditeten, men det var inget för mig. Får testa med gymmet och se om det går bättre. Det gäller ju att gymmet är ganska nära också så man inte struntar i att gå dit! Vi får peppa varandra! :)

2008-08-01 @ 22:11:56
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Mia: Gud vilken tur du hade då! :( Jag hoppas att man kan gå ner nått kg till bara eftersom att man ammar. Har hört att man går ner snabbare när man ammar?

2008-08-01 @ 22:13:05
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vägde 52 på inskrivningen & slutade på 84.3 dagen innan förlossning + att jag inte kunde amma & att jag gjorde kejsarsnitt, både dom grejjerna gör att det tar längre tid att gå ner i vikt:/ Magen blir mer ful av kejsarsnitt:S :/ väldigt jobbigt måste jag säga, våger ca 68 nu & min dotter är 20 månader. går väldigt långsamt för mig;P Lycka till ^^

2008-08-02 @ 09:16:09
URL: http://stoltmamii.blogg.se/
Postat av: Axdal

hej.. hur gör du för att lösenordsskydda vissa inlägg..?? skulle vilja veta hur man gör..

2008-08-03 @ 19:36:41
URL: http://axdal.blogg.se/
Postat av: Anna

Men hur gammal är ditt barn? För jag gick nog inte ner så mycket det första halvåret faktiskt, utan alla mina kilon rasade när Elli va ca 7 månader. Nu väger jag nästan lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid. Men det är mycket som ska finslipas ;) Ammar du förresten? För man ska inte "banta" när man ammar då man kan utsöndra "gifter" i bröstmjölken som kan vara skadligt för barnet.

2008-08-05 @ 08:47:11
URL: http://eliciasmamma.blogg.se/
Postat av: Michaela

På 1 vecka har jag gått ner 12kg. Vägde 61 vid inskrivningen och sista bm besöket vägde jag 92.2, är 170 lång. Gick upp en hel del med andra ord. Men jag ska ner till 65, minst :P -pepp,pepp till oss båda, kram!

2008-08-06 @ 22:21:33
URL: http://michaelacarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback