Min första blogg tävling. :)

Nu så har jag gjort en enkel bloggdesign som jag täker ha en liten tävlig om!


http://wictooria.blogg.se/vinnmig


Jaha, och hur ska ni göra för att få den då? :)


Ni ska med hjälp av någon eller båda av bilderna berätta en historia för mig. Om bilden eller vad som händer på bilden eller om personerna/sakerna på bilden. Gör eran egna lilla historia. Bästa historian vinner. Spelar ingen roll om historian är seriös/rolig/romantisk. :)


NUMMER 1.



NUMMER 2.


Skriv en kommentar,
Namn och eran blogg samt nummer på bilden som ni skriver historian om.. :)

Så får vi se om det finns något intresse av dethär. :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Heej jätte fin blogg , läser den men orka inte kommentera så mkt , men jag tycker att den va jätte fin men vet inte om jag få den men jag ta numer två och den kommer inte vara jätte bra men det har ju endå lite med bilden och göra ....



Det var en gång en höna. En extra god och duktig höna, med tanke på att hon var just en höna.

Hönan var väldigt sugen på ett stycke gott bröd, så hon gick till sin gamle trogna vän, egon,(gubben med hat) och frågade om han inte kunde hjälpa till att skära lite vete till mjölet.

Men egon bara gäspade och sa: "Inte vill jag skära vete inte... Det får du göra själv!"



Hönan gick och skar sitt eget vete. Av vetet skulle hon göra mjöl till brödet, så hon bad den andra gubben att hjälpa till att mala mjölet. Men han eten var inte intresserad.

"Mala mjöl!? Nej tack du!"

Så den lilla hönan malde vetet själv. När mjölet var klart behövdes bara lite vatten för att göra en deg. På väg hem stötte den lilla hönan på egon igen. Den lilla hönan frågade om inte han kunde hämta en spann vatten till degen.

"Njae... Nej. Varför ska jag hämta vatten till din deg?" Hönan gick och hämtade en egen spann vatten och började knåda degen till en rejäl limpa. Hon stoppade limpan i ugnen, och snart nog var det ett stycke färskt, nybakat bröd. Doften av det nybakta brödet gick inte att ta miste på, alla djur på gården samlades kring hönan, och alla ville få en bit av det fina brödet. Men hönan svarade: "Nej, varför ska ni få smaka på mitt bröd?"



lite sjukt men jag kom inte på allt själv dt va två som hjälpte mig , men jag förstå om du inte ta min ;) haha har det bra och lycka till med allt ! :D



2009-03-12 @ 21:34:09
URL: http://miiikaelasigvardsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback