Du är på dag 200 av 280

Skriver lite ''Egna tankar'' för vecka 29 i ett nytt inlägg.
Annars hamnar de ju låångt ner o då blir de ju inte läst. :P

Idag är det dag 200, alltså 80 dagar kvar.
Det är ingenting..

Jag har egentligen allt hemma som behövs för en bebis.
Sebastian har ju sina salvor, och det e ju samma som till bebisar.
Och jag har ju alltid våtservetter, lotion och badtvål hemma som han använder.
Oparfymerat osv.
Och jag köpte täcke och kudde till bebisen på Ikea i lördags ju.
Det ända jag absolut MÅSTE ha hemma är bebis blöjor och salva te mina bröst.
Hade aldrig överlevt utan de när jag ammade Sebbe.

(Har iofs ingen ersättning eller nappflaska till det heller..
Det är saker som är bra o ha hemma innan bebisen kommer,
så man slipper ge sig ut o köpa det ''akut''.)


Men saker som jag verkligen vill ha innan bebisen kommer är,
babysittern,babygymet och skötbordet. Det är lite smidigare o byta blöjor på ett skötbord.
Även om det fungerar i soffan. Och det kan vara skönt o lägga bebisen i babysittern tex.
Barnvagnen vill jag också ha inköpt. Det är något som jag skulle kunna klara mig utan ett tag, eftersom jag har en liggvagn. Men då blir det så jobbigt när man måste iväg o köpa vagn. Med ett spädbarn och ett barn. Jag är inte pigg på de.

Men det ger mig sån ångest att jag varit så jävla seg på o köpa saker denna gången.
Det ligger som en stress i bakhuvudet.
Att jag måste måste måste fixa saker.
Hatar o ha saker liggandes som man måste göra.
Men jag ska prata med henne som jag ska köpa babysittern-gymmet-skötbordet av, o se om vi kan komma o hämta det typ någon dag innan julafton. :P Om dom e hemma dvs, vissa åker ju iväg flera dagar innan julafton.
Så har jag iallfall de gjort.
Och nästa gång jag är i närheten av babyproffsen ska jag gå in o köpa tuttsalvan! :P
Så kanske jag känner mig lite mer lättad och förberedd..

Känns som att graviditeten har gått så fort att jag inte riktigt har vant mig vid tanken på att det ska komma en bebis. Jag har mest bara ÅNGEST hela tiden för Sebastian, att jag inte kommer ha tid, ork osv. Jag är dålig redan nu, och orkar inte saker och har kort temprament. Det får jat total ångest över. Jag känner mig som den dåligaste mamman i hela världen. Kan få redig panikångest-attack när jag tänker på de. Har så mycket hormoner nu med så de står inte rätt till i huvudet på mig. Är rädd för att mina magbesvär inte ska gå över efter att bebisen är född. Med sebbe funderar de ändå, för han förstår att jag inte mår bra. Och han kan leka o så medans jag mår piss o måste ligga inne på toan. Eller sitta i badet o bada. Med en bebis går inte de..  Men jag hoppas att aaallt blir bättre.

Får sån ångest när Sebsatian inte är hemma med, då tänker jag enu mer på hur jävla dålig jag är. Och då blir de inge bra, kan inte sova när han inte är hemma. Har bara ångest. Och det har jag panik över, att jag kommer vilja åka hem till Sebastian direkt efter bebisen är ute, för att jag kommer få ångest att han inte är med mig.. Och att det ger mig o bebisen en dålig start. För en-två nätter vet jag att jag behöver stanna för o ladda upp. Men puuuh. Ångest.. Är jag psykistsjuk eller? :P

Har pratat lite smått om det med barnmorskan. Men hon verkar inte riktigt ta mig på allvar,'' men så säger alla som ska få sitt andra barn'' osv..osv..osv.. Det känns inte lugnande..

Men jag måste..
1.Sluta tänka på förlossningen till den dagen jag ska till Aurora-sköterskan. (Får total panik när jag tänker på de) 
2.Inhandla allt som behövs. (För o bli av med stressen)
3.Sluta tänka på att jag är en dålig mamma, för det är jag inte. Sebastian är inte de första barnet som ska få ett syskon. Och alla andra barn har klarat av det. Och alla mammor har klarat av det!

För annars så kommer jag ju bli totalt ko-ko i bollen o få läggas in på psyke.. Ne jag överdriver. Men.. Det löser sig. Allt löser sig.


Kommentarer
Postat av: Hannis

Du ÄR en bra mamma :)!

2010-12-13 @ 21:08:26
URL: http://magnussonhannaemeelia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du ÄR en bra mamma! :)

2010-12-13 @ 21:09:04
URL: http://magnussonhannaemeelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback