Fosterutveckling - gravid vecka 28



Idag går jag in i sista trimesten.
Trimester tre.



Den här veckan väger bebisen drygt ett kilo och är ca 38 cm lång från topp till tå. Ungefär vid den här tiden kan bebisen öppna ögonen och vrida på huvudet och en stark ljudkälla lyser på utsidan. Den blinkar med ögonen och har ögonfransar

Underhudsfettet bildas och skelettet utvecklas, även om det fortfarande är mjukt och böjligt. Benstommen hårdnar inte ordentligt förrän efter födelsen.


Du är på dag 190 av 280. (67,9%).




Du blev gravid ungefär Fre 11 jun 2010 (ägglossningen).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.




Egna tankar:
Herregud,, vad är 190-280? 90?? Är det bara 90 dagar kvar? va?
Nu blev jag lite ställd..
Jag har grymt mycket o köpa innan bebisen kommer.....
Jag har inte köpt NÅGONTING. Jag har inte ens ett skötbord hemma!
Näe.. Nästa månad måste jag köpa lite nödvändiga saker..
Som skötbort och strumpor , någon klädsel till bebisen..
Måste börja någongång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback