Fy vilken dag..

Inne på förlossningen så klämmer Sebastian sig i en dörr, så vi får spendera hela dagen på akuten.. Helt överfullt.. Som tur väl hade dom klämmskydd i dörren, så det blev inget allvarligt. Men man vill ju kolla iallfalll..
Kim körde oss in till lasarettet.

Bebisen låg iallfall med huvudet neråt, stenhårt sitter de, ska inte gå o rubba. :P
Så jag behöver inte oroa mig över att han ska ändra läge. För de kommer han inte göra.

Ingen vattenavgång heller, hade massor med fostervatten!
Men livmodertappen är fortfarande lång, men den e mjuk.
Så han sa det att när värkarna väl sätter igång, då kommer de gå undan trodde han.
Så det är bara o invänta värkar.. Nått har ju hänt iallfall sa han, och slemmisen är ju väck.
Men det e ju inte säkert att de händer ett smack innan måndag.
Det e helt lugnt, lite sammandragingar bara, men inget som gör ont..
Ctg kurvan visade inget speciellt.
Men barnmorskan trodde med att det bara skulle säga PANG helt plöttsligt, så drar de igång.
Så jag håller hoppet uppe på de. :P


Nu ska jag äta pyttipanna och röbetter.. Vi har precis kommit hem
Sebastian slockande i bilen, (mamma körde oss hem).
Så nu ligger han i sängen, han har fått en flaska välling men han var för trött för o bry sig.
Jag ska hoppa i badet efter maten, min kropp behöver slappna av.
Har gått på högvarv hela dagen, sprungit efter sebastian, tröstat honom o ja..
Sen efter badet så ska jag lägga mig och sova...
Och hoppas på att INGET händer inatt iallfall, för jag behöver sova inatt också. :D
Har ont i ögonen så trött är jag..



17.44
Kör lite såndär hyper bloggning innan jag går o lägger mig eftersom jag inte bloggat på hela dagen.
Har ätit nu och ska snart bada och dricka lite Hallonbladsté.
Sitter och irriterar mig över att jag aldrig får nått ont..
Hade några förvärkar i vecka 34 typ. Som gjorde ont.
Sen dess har jag haft enstaka, kan räkna dom på en hand..
Dumma dumma, behöver förvärkar för att de ska börja hända nått ju.
Fortsätter de såhär så blir de ju gelen!!
Dom trodde dock att om det blir så, så kommer det ändå gå fort med den också.
Så jag hoppas på de, men jag har inte för stora förhoppningar heller. Ifall man blir besviken.
Imorgon ska jag iallfall tvätta, det blev ju inget med det idag.. :P

Och under förlossningen kommer jag uppdatera över facebook, allt som händer.
Eller jag kommer be Nicole göra det från min mobil. För jag lär ju inte kunna i slutet. :P
Kan tyvärr inte blogga med mobilen. Så ni får ju vänta ett tag, som läser här.
Ska se om de går o fixa på nått vis.



20.01
Sebbe vaknade efter typ 40 min. Så vi badade ihop. :)
Nu ska vi aldeles snart hoppa ner i sängen och sova.
Jag mår dock super illa.. Men nu är det bara fredag-lördag-söndag!
Sen slipper jag o må dåligt.


Tilda 19 år - Änglamamma till Hope-08, mamma till Memphis -09, mamma till Kendji -11 om Slemproppen har gått.. 37+5:
Man kan va öppen även om livmodertappen är omogen :P
Min livmodertapp va 2 cm [ normalt 4 cm ] o jag va öppen 2 cm :P

Med Muffe va jag öppen 3 cm från vecka 27 :P
Jaa, jag var öppen 1 cm men omogen sa han. fast mjuk. fattar inte hur de går ihop med. ja :D



Anna om Fy vilken dag..:
Vore sjukt kul att veta när pojken har kommit ut, skulle inte Nicole kunna lägga upp ett inlägg här till oss som inte är vän med dig på facebook så att vi också får veta? :) Lycka till nu!

Svar: Ja, det ska nog inte bli några problem o lägga upp ett inlägg här när han e ute. :) Vet ju att dom har internet och dator på Bb med.

   
  Ellen  om Fy vilken dag..:
Hej!
Såg dig på sjukhuset idag:) Vad söt Sebastian är!

Svar: Hej. :D jaså. Haha, ja vi var där heela dagen o sprang runt. Haha ja då missade du kanske när han skrek. :D Då var han inte så jätte gullig.




   
☆ Nicole ♥ - Mamma till snart 3 åriga Thilian ♥ om Fy vilken dag..:
om jag skaffa pengar på telefonen så kan jag bloggar från min telefon :)

Svar: Ja , :)



Kommentarer
Postat av: ☆ Nicole ♥ - Mamma till snart 3 åriga Thilian ♥

om jag skaffa pengar på telefonen så kan jag bloggar från min telefon :)

2011-02-17 @ 18:06:59
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig
Postat av: Ellen

Hej!

Såg dig på sjukhuset idag:) Vad söt Sebastian är!

2011-02-17 @ 18:38:14
Postat av: Anna

Vore sjukt kul att veta när pojken har kommit ut, skulle inte Nicole kunna lägga upp ett inlägg här till oss som inte är vän med dig på facebook så att vi också får veta? :) Lycka till nu!

2011-02-17 @ 19:42:48
URL: http://sidenkalsonger.webblogg.se/
Postat av: ☆ Nicole ♥ - Mamma till snart 3 åriga Thilian ♥

jag tänker också på, har ju en bärbar dator, ;) men frågan är hur vi ska få tag i internet, för kan ju inte med mig sladd dit ;) hehe



du har inte någon som har mobilbredband dom vill låna ut under tiden vi är där :) ?

2011-02-18 @ 19:51:17
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig
Postat av: ☆ Nicole ♥ - Mamma till snart 3 åriga Thilian ♥

och får vi tag i det så kan iv också uppdatera med bilder på bloggen och facebook, elle vi och vi. jaglär ju får göra det åt dig ;)

2011-02-18 @ 19:53:43
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback