Slemproppen har gått.. 37+5

Jaha, när jag var på toa så gick slemmisen.
Hoppas att detta betyder att förlossningen är på g..
När slemmisen har gått är man ju oftast öppen 1-2 cm.
Så jag hoppas på de.. Håll tummarna att nått har hänt..
Hoppas detta betyder att jag slipper gelen med!!!! :P

10.30
Håller på att fixa lite här hemma nu ifall de sätter igång..
Lägger ner laddaren till telefonen o nesecär och sånt i bb väskan..
Ska bädda spjälsängne med så jag har de gjort..
Och så ska jag dammsuga här o så.



11.42
De händer inte så mycket, har en liten konstig kännsla mellan benen. :P Annars är de helt lugnt.
Bäddat rent i sängarna, fixat spjälsängen, puttsat fönster, packat ner allt i bb väskan ifall ifall..
Ska dammsuga och laga mat nu. :) Är jätte trött med,, skulle behöva sova någon timma efter maten.



12.39
Molvärk i ryggen och lite framtill nu, någon sammandragning har jag haft..

Är väldigt trött, men jag vågar inte lägga mig o sova ifall de stannar av helt då.. :P
Måste ju hem till mamma o sy regnskyddet ! En promenad kanske drar igång allt också..
Men samtidigt så vill jag ju vara utvilad, och har förlossningen startat på riktigt, så ska ju inte sömn förstöra nått..

Jag vill bara ha reedigt jäävla oooont nu!

(Kommer antagligen spamma bloggen hela dagen, använder den lite som ''journal'', så man kommer ihåg vad som hänt osv. :))



14.32
har varit och handlat nu. Orkar inte gå bort till mamma idag.
Är helt trött. Måste sova känner jag.  :P Mina ögon orkar inte hålla sig öppna.



17.18
Har sovit nu, skönt.. Men är trött fortfarande, för att jag har sovit. :D
Har sammandragningar men de gör inge ont..
Kan ju hoppas på att man får värkar men jag tror inte de kommer dra igång idag eller inatt.



gravid v24 om Slemproppen har gått.. 37+5:
Hej
Jag undrar vad det innebär med hinnsvepning och hur man gör den? Och vad är det för gelé som du tycker är obehaglig och vill slippa?
Lycka till, hoppas att förlossningen drar igång nu!


Svar:
Hej, hinnesvepning innebär att man drar i livmodertappen, man retar den. För att försöka påverka den helt enkelt. :) För att få förlossningen att starta. Det var antagligen det som gjorde att min slempropp gick idag.

Gelen som jag pratar om är en medod att sätta igång förlossningen.
Den används om livmodertappen är omogen = 0 cm öppen.
För att man ska öppnas de första 3-4 cm så att man kan ta hål på hinnorna och sätta igång värkstimulerande dropp.
Man måste ligga med gelen i 6 timmar, (ibland mindre om de går fort),
och ibland måste man upprepa gel behandlingen en gång till om det inte ger något effekt första gången. Då får man ligga <6 timmar till.. :/ Kan bli väldigt långdraget och jobbigt. ofta får man värkar när man har gelen med.. Men för vissa går de som sagt jätte bra och helt problemfritt.

Kommentarer
Postat av: gravid v24

Hej

Jag undrar vad det innebär med hinnsvepning och hur man gör den? Och vad är det för gelé som du tycker är obehaglig och vill slippa?

Lycka till, hoppas att förlossningen drar igång nu!

2011-02-16 @ 11:32:05
Postat av: hannis

Håller tummarna:)

2011-02-16 @ 12:59:48
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: Angelica - Gravid v38

Spännande :) hoppas de sätts igång!

2011-02-16 @ 14:58:56
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Tilda 19 år - Änglamamma till Hope-08, mamma till Memphis -09, mamma till Kendji -11

Man kan va öppen även om livmodertappen är omogen :P

Min livmodertapp va 2 cm [ normalt 4 cm ] o jag va öppen 2 cm :P



Med Muffe va jag öppen 3 cm från vecka 27 :P

2011-02-17 @ 19:28:11
URL: http://mammasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback