Vecka 37 = 36+1 = 16-23 dagar kvar




Min mage är verkligen liten haha.... :P Och den har sjunkit REJÄLT också för den delen!



MAGEN MED SEBASTIAN SAMMA VECKA

Verkligen två helt olika magar.
Med Sebbe gick magen hödre upp, men putade inte lika mycket utåt.
Ni ser ju där hur mycket rödare mina bristningar var med sebbe :P


Egna tankar
: Ja nu är det ju inte många dagar kvar. :)
Men denna sista tiden är bara jobbig.. Nu är bebisen HELT klar där inne....
Bara VÄNTAR på att bebisen ska komma.. Det är så frustrerande o veta att den är helt färdig.. Och bara ligger där o gottar sig...... :P Vill så gärna att förlossningen ska dra igång och vara ÖVERSTÖKAD! Har all smärta framför mig nu och bara längtar efter kännslan precis när jag får upp honom på bröstet, och allt är ööver!
Ja jag kämpar på med mitt hallonbladsté och hoppas på att det kommer ge mig någon nytta under förlossningen. :)

Det enda jag har lite ångest och oro över just nu är Sebastian, hur han kommer reagera när bebisen är här..
Avudsjukan osv.. Jag ska göra ALLT för att ge Sebastian så mycket uppmärksamhet som möjligt. När jag ammar ska jag läsa böcker för honom, eller sjunga sånger med honom och sådant.. Försöka att inkludera honom i allt, blöjbyten, han kan få hjälpa till, torka rumpan på bebisen-knäppa blöjan-ta på strumor osv. Han kan ju klä på sig själv lite, så då kan han ju få testa på bebisen med. Haha.. Jag vill ju att han ska ''tycka om'' lillebror, inte att han ska få kännslan av att han är ett hot, att han snor mamma. Och jag hoppas verkligen att lillebror är en snäll bebis, att han är lika snäll som Sebbe var när han var nyfödd.. Om det blir en skrik-bebis så blir det ju inte så kul för Sebastian heller.. ;P


Kommentarer
Postat av: helena LKPG

Hej hej!!



vad fin mage du har, om det inte vore för att du redan vet att det är en liten kille där inne så skulle jag tippa på att det är en liten tjeja :-)

Inte långt kvar nu, vad skönt för dig/er



kram helena

2011-02-05 @ 17:50:23
Postat av: hannis

Tycker den sjunkt ner nu :-)

2011-02-05 @ 22:27:44
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: hanna

jag finns alltid här och kan hjälpa till med sebbe :) .

2011-02-06 @ 12:43:44
URL: http://exsqueezeme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback