Om barnakuten.


Ja Tuttis blev ju som sagt jätte slö ju mer timmarna gick..
Så vi fick ju rusa in till Barnakuten.

När vi kom ut ur hissen så bara sprang mot mig, 2 läkare och 3 sjuksköterskor.
Dom kopplade upp honom mot massa maskiner och grejjer.
Sen så gick jag ut för jag fick total panik av alla grejjer, såg ju ut som han var dödsjuk.
Sen skulle dom sticka honom och sätta dropp också. Och det ville jag inte heller se.
Dock skrek han inte eftersom han var så slö.

Sen efter ett tag piggnade han till lite av droppet. Och doktorn pratade lite med mig.
Om vad det kunde vara. Dom är alltid väldigt försiktiga när de gäller sånna små barn,
dom kör ''all in'' bara för att dom inte ska missa någonting.
Så det såg värre ut än vad det var.

Men han trodde på en virusinfektion, antagligen samma som jag och Sebstian haft.


Men vi blev inlagda där iallfall..
Och på kvällen sen så hade han inte riktigt piggnat till än, så då fick dom byta till ett annat dropp med lite andra saker i. Ingen aning om vad det var. :P
Men dåså piggnade han till ordänkligt och kunde börja amma igen. :)
Sen dess har han blivit piggare och piggare.
Dom kopplade ut droppet runt lunch igår och han har ju klarat sig fint sen dess.
Dock har febern stigit lite, men han är pigg och tuttar.

Inatt har han ätit bra med, vaknat av sig själv var 3dje timma.

Om han börjar hoppa över måltider, blir slö eller tappar ''suget'' så skulle jag ringa igen.
För hans sänka hade ökat en aning, inte mycket men lite.
Men dom var inte oroliga, som dom sa, vi hade inte släppt hem dig om det inte hade vart okej.


Det kom folk från växjö kommun och fotograferade oss.
Haha. Det var för någon artikel om någon läkare. :)
Dom skulle skicka bilder till min mail.


Och här kommer en bildbomb!!! :)


























Haha lyckades få en bild där han ler i sömnen :D




















Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska inte lillebror få ett namn snart eller ska stackars få kallas för Tuttis länge till?

2011-03-09 @ 10:25:34
Postat av: Anonym

var på barnakuten samtidgt som du och träffade sebbe i koidoren han kom fram och pratate med oss och lekte med sakerna på bordet där vi satt. sen kom en sköterska och mutade honom med en glass så han skulle följa med henne, haha,

2011-03-10 @ 12:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback