2 juli!

Hej hej.
Sitter här hemma hos Pontus, kan aldrig somna om efter han har åkt till körskolan. Funderar på att åka hem idag och stanna tills imorgon, måste ha lite rena kläder, ska fixa klart BB väskan också. Sedan vill jag ju vara med katterna också. På fredag ska jag följa med Pontus när han kör Enduro iallfall. :) Det ska bli skoj!

Det gick bra hos barnmorskan iallfall, han är HELT fixerad nu. Nästa gång, 11/7, om han inte redan kommit då, så ska hon testa att göra en hinnesvepning eller vad det heter. :) För att sätta igång förlossningen.

Tycker faktiskt att det är dax för bebis att komma nu, jag gör ju inget annat än väntar. :)



12.15
NUU är man hemma. Ganska skönt faktiskt, men jag saknar Pontus såklart. Självklart så ska det bli SKIT VARMT under mina sista veckor. =( Jobbigt nog.. Skönt med värme, men inte lika härligt när man är hög gravid! Jaja,, får väl stå ut. :D



21.22
Hej hej!
Nu håller jag på med min andra tvätt! :) Håller på att tvätta upp bebisens lakan, kläder, påslakan och sådana saker.  Har en till tvätt sen. Men det får bli imorgon. BB-väskan ska jag ha färdigpackad imorgon så då måste allt torka klart som jag ska ha med mig.


Vill även tillägga detta:
Emma, hoppas du läser min blogg så du ser dehär;
Du är så patetisk. Snart har du inte någon vän kvar. Du är så borskämd och otacksam och du verkar inte veta något om riktig vänskap. Du borde skämmas över det du slänger ur dig. Det är inte mer än rätt att du mår så dåligt som du gör. Du förtjänar varje sekund av ditt pissiga liv. 


Våran fina bilbarnstol,

ska åka och köpa den nu snart. :) Den står bara där o väntar!

<3


Skötbord!
Detta ska vi åka och köpa på IKEA.

sköt

Spjälsängen!
Nu är iallfall denna ihop monterad:D

spjäl

Kommentarer
Postat av: Linn

Några speciella namn ni tänker på,eller ska ni vänta och se vad han ser ut som? :)

2008-07-02 @ 13:13:27
Postat av: Nicole

ja vi få ta och höras innan den lille kommer ut! men vi prata mer senare, för jag ska lga färdigt maten nu :P

2008-07-02 @ 14:14:01
URL: http://niicol3e.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Jo vi har väl lite namn åså. :) Men det är ju omöjligt att säga vilket det kommer o bli. Tycker att man måste fåse den först :)

2008-07-02 @ 14:58:11
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Linn

Okej :) Ska han heta Robertsson eller bång i efternamn då?

2008-07-02 @ 16:04:41
Postat av: Ninni

HOPPAS du slipper hinnsvepning, aj aj!! Lycka till!

2008-07-02 @ 16:20:20
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Postat av: Wictoria

Oh, gör det så ont med hinnesvening??



Jag vet inte riktigt vad han ska heta, Antingen Robertsson eller Robertsson Bång.

2008-07-02 @ 17:45:01
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Nina

Varför vill de sätta igång dig om du inte gått tiden ut då?

2008-07-02 @ 18:52:49
Postat av: Jenny

Klart han ska heta pappans efternamn. Helt klart ovanligast.

2008-07-02 @ 19:07:28
Postat av: Wictoria

Nina:



Vad menar du? Sätta igång mig?? Vem har sagt något om sätta igång mig? :P



Hinnesvepning är inte som att spräcka hinnorna eller att ge värkstimulerande dropp. Det är en ''hjälp på traven'' metod, som sex och andra knep. Bara det att hinnesvepning oftast brukar hjälpa, oftast tar det bara några dagar sen har man fött.. Jag ska dit den 11 för att göra det, jag har bf den 14. Man är ''redo'' föra att föda i vecka 37. Jag är i vecka 39+4 den 11/7..

2008-07-02 @ 21:21:23
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Ja bång är ovanligt. :P Men as fult enligt mig.

2008-07-02 @ 21:21:39
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skrev ju själv för att sätta igång förlossningen!?

2008-07-02 @ 23:12:05
Postat av: Tina

Hinnesvepning gör skit ont. Men fan va bra det är :) Va inne och gjorde det på torsdag morgon. Fredag morgon föddes Leo :) Lycka till !

2008-07-03 @ 11:21:22
Postat av: Wictoria

Jaa, det är ju ett sätt att sätta igång förlossningen. Som alla andra knep, men det är ju inte som att spräcka hinnan eller sätta dropp. Det är ett mer naturilgt vis och jag har faktsikt gått full tid då.

2008-07-03 @ 12:53:31
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Lillan

Hur går en hinnesvepning till?

Har aldrig hört de innan

2008-07-03 @ 15:28:21
Postat av: Mikaela

Har det skötbordet. Men är faktiskt inte helt nöjd. En skruv envisas med att hoppa ur när man fällt upp och ner skötdelen ett par gånger. Hoppas att du får bättre tur med ditt..

2008-07-03 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback