Dagis imorgon!

Jaha,, nu börjar denna dagen dra ihop sig och imorgon så är det första dagen på dagis.
Jag är lite nervös..Men det ska nog gå bra.
Sebastian är ganska pigg nu så han ska få sig ett redigt bad innan läggdags.


Idag har vi varit på samarkand och köpt kläder till mig och blöjor och en liten dagisväska till Sebbe. :)

Jag har äntligen hittat en bra karborre bands blöja som han inte får skavsår av. Vi kunde ju inte ha dom
blöjorna längre, så vi fick börja med up and go. Men på detta dagiset får dom inte ha up and go och så måste
man ta med sig egna blöjor! Så vi har fått pröva oss fram, libero storlek 5 gick inte, huggies,bamiino(stavning?) gick inte! Det blev skav och dom ända som satt bra var libero, men han fick skav efter en hel dag med libero. Så testade vi 5an i den vanliga pampers blöjan, han fick inget skav av den men dom var för stora. Nu har vi testat 4an i pampers - active fit. Den var heelt perfekt. Så konstigt att det ska vara så med blöjorna enligt mig??

Sedan åkte vi till Vislanda o hämtade min post och hälsade på Linda o Tanja o gänget.

Nu har vi gjort taccogratäng och är mätta och goa. På köpet så satte sebastian i halsen redigt för första gången, en tomat bit! Men det gick bra. slog till han i ryggen och den bara flög ut. :) Men för en sekund hade jag PANIK!

Nu blir det bad och mys o nana! :)





Mina snygga kläder!
Från kappah




REA
70 kr


REA
178 kr typ


REA
99kr



jeans leggins.
INTE REA. :)
299 kr



Maxi trosor :D
ingen aning vad de kostade :P



Sebastians Wallie väska från toys'r'us
100 kr




Den perfekta blöjan!
189 kr - 102 blöjor!


Mumma tacco gratäng! :D





P.S
Det kommr bli mycket mer skrivande i bloggen nu iom att sebastian börjar dagis! :)
och jag börjar skolan
!

Kommentarer
Postat av: mia

jobbigt att ni måste ta med blöjor själva, och att de inte får ha Up&Go?? låter som ett konstigt dagis.. det dagiset som theo går på får barnen blöjor av. inte världens bästa, tror de heter bambino eller nåt sånt. och de känns blöta så fort de kissat i dom..



theo börjar också dagis imorgon =)

2009-08-09 @ 20:39:54
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: jENNIE

vA ? varför får man inte ha up&go ? vad söt sebbe är!

2009-08-10 @ 20:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback