Barnakuten nu. :(

Japp, vid 21.30 ska vi åka in.
Ringe först till 1177, sjukvårdsrådgivningen. Dom sa direkt när jag berätade att jag skulle rigatill barnakuten.
Så då gjorde jag den. erättade hur det låg till, och fick en tid, och om han skul bli värre så skulle jag ringa direkt.

Vi tror inte att han har magsjukan, Han hostar o hostar så han blir blå i ansiktet, sen spyr han upp all mat eftersom han hostar så hårt. Hans bajs är helt vitt också, och han har haft feberu i 5 dagar. Han är inte sig själv heller, han är som en Zombie, sovit hela jäkla dagen och varit jätte konstig, ledsen som tusan och gråtit hela tiden, tårarna har sprutat.
Känns ju jobbigt o dra ut honom på natten, men vad ska man göra? :(

Stackar s Sebastian!



Hej hej!
Nu är vi hemma hos mamma, vi orkade inte åka till Vislanda igen.
Natten har gått bra, han har sovit mycket bättre än vad han sov förra natten.
Fast nu på dagen har han varit väldigt ledsen, gråtit mycket, hatar o se han gråta.
Han har iallfall fått lite alvedon och lite sockersalt lösning, det tyckte han om.
Nu sover han lite.

Men iallfall, Doktorn sa att han hade någon Virus infektion, som gör att man blir febgrig och hostar åså.
Och bebisarna kan ju inte spotta ut slemmet, så då måste dom ju spy upp det, och bajsa ut det. 
Slemmet irriterar magen och tarmarna, så då får dom diarré. Man han kunde inte säga te 100% att han inte hade åkt på Magsjukan också! :( Men det var samma behandling för båda sjukorna. :) Han fick lite hostmedicin som jag ska ta ut också, han ska ha det 0-3 gånger om dagen, vad jag tycker behövs.

Mamma är sjuk idag med, så jag kan springa ner en snabbis på stan, ska be Pontus komma på lunchen och hämta mig.

Kommentarer
Postat av: Nicole - Thilians mamma

jo men klart du får göra det, inget jag kan hindra dig om :D

ni är ju ändå hans gudföräldra och varit med på förlossningen och grejjor !



ojsan, hoppas det bara är magsjuka och ingenting annat, det låter ju illa :O

men hoppas det är okey med han och lycka till på barnakuten inte roligt att åka in där :(

varit där en gång och vill inte dit igen!



ja men thilian håller sig frisk, det ända som har varit jobbigt är ju att han varit förkyld nästan konstant sedan i oktober :(

feber hade han när han fick sina första tänder och nu är det nog tänder på g igen. :)



iaf lycka till på barnakuten, lägg gäran en kommentar på bloggen hur det gick med han !

2009-02-25 @ 19:45:34
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/
Postat av: Nicole - Thilians mamma

jaha nej jag tänkte det, men det blev massa bråk mellan mej och peter, vilka jag skulle välja och allt så jag gav upp. och så blev det att jag hade er kvar.



vi var ju ändå goda vänner en gång i tiden, och under den tiden valde vi ju varandra och få stå våra "kasst" över våra val.



jo men det kan du göra :)

jag vet inte bara vad alla andra ska ge så det är lite svårt.

men du kan egentligen köpa vad som eftersom leksaker får han nog inte för mycket av, inte kläder heller:)





jahaja, när skulle ni vara på barnakuten da ?

hoppas verkligen han bli piggare, aldrig kul med sjuka barn :(

fast någon gång måste ju alltid vara den första och det är ju absolut inte den sista gången han är sjuk heller. så man får ju allt vänja sig

har hört att under det första året på dagis så blir dom sjuka närmare 30 gånger.



men jag hoppas inte att thilian blir det han har redan stark imunförsvar. speciellt eftersom han var född så tidig som han var, dm flesta prematurbarnen blir ju sjuka konstant.

thilian har varit sjuk 2 gånger ! men då har det bara varit feber och förkyldning !

2009-02-25 @ 19:58:52
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/
Postat av: Nicole - Thilians mamma

ja det är väldigt onödigt. ja och den tiden saknar man ju :( iaf jag! det var ju egenkligen därför ni flyttade hit för att vi skulle slippa betala massa busspengar varje gång för att rtäffas och för att vi skulle kunna träffas oftadre.



ja en av dom starkaste prematurbarnen jag har träffat iaf :/ en kompis till mej födde ju för tidigt, den ungen är inte och leka med :( massa sjukdomar och nu får han inte gå på dagis för han kan inte krypa, sitta eller gå.

och han är 1 år och snart 2 månader :O

men han väger ungefär 500 gram mindre än thilian och är väl yp 4 cm kottare. så ahh det an man ju fröstå varför han skulle ju egentligen fylla 1 år den 1 maj. men ahh

så vissa barn är vädligt svaga, men thilian han är stark och livet vill han leva iaf :)



nej det tror inte jag heller :)

usch nej, ledsen och oroligt ska du inte vara, klart man är det. men tänk bara på att det kan gå över på Sebastian, tänk att allt kommer vara bra :)



lycka till iaf :D

2009-02-25 @ 20:25:24
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/
Postat av: Katarina

Men shit gumman. Vad lessen jag oxå blir. stackas lilla sebastian :( :( hoppas allt går jätte bra.. skriv gärna och berätta hur han mår . Många Många Kramar Till Er

2009-02-25 @ 23:59:42
URL: http://lillapuuh.blogg.se/
Postat av: Karin

Hoppas Sebb snart blir bättre!

Jaaa, jag vet. Ingen kamera, eller laddaren är i skolan. Men ska nog försöka få ihop nått, den växer ju som ogräs. Kram!

2009-02-26 @ 10:38:26
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com/
Postat av: Nicole - Thilians mamma

jaha jo jag läste det, det var ju bra att det inte var något mer allvarligt :) infektioner får dom alltid!



ja det är vädligt synd att det blev som det blev.

men vi kanske hitta tillbak till varandra igen ngåon gång i tden det ve man ju inte heller !



Jag ska nog börja skola i han redan i April :)

måste göra det så fort som möjligt eftersom jag vill börja heltidsplugg och söka jobb.

jag ska iaf försöka önska att jag vill ha han på bullen, tycker om den avdelningen :D



krya på dig sebbe :D

2009-02-26 @ 10:40:38
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/
Postat av: Strällan

ahw stackars sebastian :/ krya på dig mannen

2009-02-26 @ 12:17:02
Postat av: Nicole - Thilians mamma

glömde svara på hur mycket jag tror thilian väger vid ett.



skulle tippa på knappt 10 kg :D

2009-02-26 @ 12:25:57
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback