Storstäd och Bak!

Godag! :)
Idag har det varit storstäd, så skönt när man är två. Nu är allt julpynt nere.
Det är bara Sebbes rum som ska fixas i, men det är ingen mening nu. Ska göra det när jag har tvättat.
Idag ska jag baka också, men först ska jag laga mat. Potatisgratäng och fläskkotletter, mumma!
Sen blir det bullar och hallongrottor. (Tror jag att det heter)
Kanske lite annat gott, får se hur mycket jag orkar och hur Sebastian är i humöret. :O)

Sen ska jag bjuda över Sabina o Elvira på kako och kaffe om hon har lust och orkar. ;)
Länge sedan dom var här nu, nästan alltid att vi är där eller att vi är på stan.:P

Kan inte ni läsare säga någon god kaka man kan baka? :) Hoho, rimmar!




19.49
Nu står jag här o bakar! =) Har laptopen i köket för o kolla recepten.
Bulldegen jäser och hallongrottornas deg står i kylen. Nu ska jag baka kornfläkeskakor som jag fick som tips!


20.31
Hej hej :)
Nu är hallongrottorna i ungnen och cornflakeskakorna är klara!
Nu ska jag börja kavla ut degen te bullarna och sådär! =)

Lite recept på mina skapelser.
Jag har lite egna resept, brukar ändra om lite.
Jätte gott blir det iallfall, testa!

Cornflakeskakor
nr.1
100g margarin
1 dl Sirap
1 dl socker
½ tsk vaniljsocker
4-6 bitar mörk blockchoklad (hur starkt man vill ha det, jag tar 6. Älskar choklad)

nr.2

5dl cornflakes

Blanda allt nr.1 i en kastrull, låt koka i 3 min.
Häll i nr.2 och blanda.
Lägg i bullformar och ställ in i kylen :)



de andra kommer snart!



21,24
Såja, nu är bullarna klara, och ena plåten är i ugnen. :)
Hälften vanilj och hälften kanel. GOTT!
Så nu ska vi sitta o kolla på tv o mummsa!
Sebstian har somnat för natten nu. :)

Update kommer.. ;D





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju göra dumlekakor, cornflakeskakor :)

2009-01-06 @ 16:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback