Mysare-dag!

Hej. :)
Idag har vi bara myst jag och sebb. Eller ja, jag var ju i skolan först o han på dagis. :) Vi cyklade idag, slutade tidigt så jag kunde hämta Sebb lite tidigare. Han hade redan somnat när jag kom, haha. Så Vi fick låna en vagn av dagis och lämna kvar cyklen. När vi kom hem så sov vi ända till halv 3. Gosigt var det. sen gick vi upp och åt lite middag, efter det gick vi  o lämnade vagnen o sen cyklade vi hem.:) Vi gick upp till Ewa och Lars med mamma, åt lite björnbärspaj  och sen var vi ute och lekte jätte länge. Sen gick vi in o kollade på fotbollen. :) 1-0 till sverige. Så vi satt bara o gosade hela matchen, pussades o kramades och kramades och pussades!

Jag tycket det är såå jobbigt nu med dagis och skolan.
Jag vill verkligen vara hemma med Sebastian.
Känns ju som att jag aldrig träffar honom längre. :(
Men det gör jag ju, fast inte lika mycket som innan bara.

Jag och Pontus bestämde ju att han skulle ha honom från Onsdag till torsdag varje vecka. Men det har inte blivit så iom att jag inte klarar det. Vilket jag är tacksam över att Pontus förstår. Pontus har ju aldrig ritkgit haft samma relation till sebbe,  det där speciella som.. Ja ni föräldrar vet ju.. Man klarar knappt av o lämna bort barnet (och när man gör det så dör man av saknad),  oroar sig över lite feber.. Osv. Pontus bryr sig ju inte riktigt på samma vis. Och det vet han ju själv också, och även om han inte redigt förstår sig på mig så tycker han att det är helt okej.:D Men han har ju Sebastian från lördag-söndag varannan helg.

Det jobbiga är väl bara om Britt(Farmor) ska lägga sig i, som hon har gjort några gånger.. Har jag och Pontus bestämt något så ska väl inte någon annan lägga sig i det.. Eller?:P Hon satt o skrek på mig en gång att jag bara bestämde över Sebastian och att jag gör allting. Ja men det kanske inte är så konstigt att jag gör allting, eftersom att Pontus varken anstränger sig för att hjälpa till eller försöker göra någonting. Varken frågar om bvc, eller dagis, eller hur han mår(osv). Det ända han gör är ju att supa. Vilket jag inte bryr mig om eftersom det inte är jag som går miste om Sebastian. :) Fast i slutändan så börjat alltid Britt gråta och ber om ursäkt och skyller på att hon saknar Sebastian så mycket, det är därför hon håller på så. (Vilket inte är mitt problem.)Fast lite saker har ju blivit bättre, förutom supandet, det är fortfarande ett stort faktum. :P

Och sen är grejen den att jag inte säger till Pontus att han inte får ha Sebastian, utan han får ha honom när han vill. Men om jag frågar Pontus om jag kan få ha Sebastian på hans dag/dagar, tex som jag frågade igår. Jag ville så gärna ha Sebastian idag(onsdag). Och då fick jag det, hade han sagt; Nej jag vill ha honom på onsdag. - Ja då hade det ju inte varit mer med det. Så ni inte tror att jag inte låter honom ha Sebastian, och kommer med nått konstigt påstående.

Men iallfall, Jag och Pontus är ju verkligen inte
ovänner på något vis, vi är jätte bra vänner.
Men jag fick bara lust att skriva av mig lite. :D


Fyfan vad långt det blev. :P
Nu ska jag lägga mig brevid sebbe, som fick för sig o sova i min säng inatt. :)
Åh så gosigt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte vara så lätt att veta hur man ska göra.Allt ordnar sig nog ska du se

2009-09-12 @ 16:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback