Svar

Anonym om Läs denna bloggen:
skulle du kunna skaffa ett 3e barn senare i livet med en 3e pappa?






Svar:Ja absolut. Men jag är nöjd med två barn. Men är det så att jag hittar någon som jag tänker dela livet med, och han inte har några barn och önskar det så. Men jag kommer inte skaffa fler barn ensamstående. Nästa gång ska det vara planerat. Kommer stoppa i mig p-stav och spiral efter detta barnet, och p-piller. Och dubbla kondomer! 3 Barn ensamstående är lite väl mycket. Hade jag blivit gravid hade jag säkert inte klarat o göra abort. Därför tänker jag inte bli det.
   
 





Anonym:
När barnet i magen börjar fråga om sin pappa... Ska du berätta vad som hänt osv då? Att det bara var ett ligg o du råkade bli gravid o att han inte ville veta av barnet?
Kommer du inte tycka det skulle kännas lite orättvist att storebror har en pappa som han är hos ibland medans den lille inte har nån pappa?
Vill barnets farföräldrar ha kontakt med barnet sen?



Svar: fördeförsta var det inget engångsligg. Men jag kommer berätta precis som det var, att jag blev gravid oplanerat och att pappan inte var intresserad av att vara med i hans liv. Kommer berätta för honom vem hans pappa är osv.

Jag är uppvuxen i samma situation som detta barnet. Förutom att jag inte har några syskon. Och det hade jag önskat att jag hade.

Tycker inte det är orättvist, alla familjer ser olika ut. Vissa har ingen pappa, och andra har två pappor. Andra barn har ingen mamma.. Osv. Att barnet får kärlek är det ända som räknas.
Tror barnet kommer känna som jag, eftersom jag aldrig haft någon pappa, så känner jag heller inget behov av någon pappa. Känner mig absolut totalt nöjd med min mamma, för jag har världens bästa mamma. :)

Jag vet inte om barnets farföräldrar vet om detta överhuvudtaget. Eller om dom vet om det och inte bryr sig dom heller. Jag har faktiskt ingen aning. Den informationen är nog inget som passerar genom mig. Om dom inte kontakar mig personligen. Jag känner inte att det är min uppgift o underätta dom just nu heller. Vad som helst kan hända fortfarande...Men när barnet är fött sen, och jag fortfarande inte vet om dom vet att han existerar. Så kommer jag skicka ett kort brev och ett kort på barnet. Sen är det väl upp till dom om dom vill ha kontakt med barnet eller ej. Jag kommer inte hindra någon från barnets pappas sida att träffa barnet osv..


Kommentarer
Postat av: Anonym

När barnet i magen börjar fråga om sin pappa... Ska du berätta vad som hänt osv då? Att det bara var ett ligg o du råkade bli gravid o att han inte ville veta av barnet?

Kommer du inte tycka det skulle kännas lite orättvist att storebror har en pappa som han är hos ibland medans den lille inte har nån pappa?

Vill barnets farföräldrar ha kontakt med barnet sen?

2010-10-22 @ 11:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback