Ingen bebis.. :( Men internet är tillbaka..

Nepp, det blev ingen igångsättning.

Jag var totalt omogen, ingen förändring sedan i Tisdags.. Tappen var 2 cm lång, bakåtlutad, han hade svårt att nå den..Men han kunde ''tvinga'' den till att öppna sig i cm.. Men som sagt,, omogen.. ;/  och bedömde att risken för komplikationer under förlossningen var för stor... Dom trodde inte att gelen skulle göra någon nytta heller.. Vilket jag inte riktigt förstår...
Blev jävligt besviken och ledsen.. Dom sa att dom kunde göra igångsättning med gel, men dom informerade mig om riskerna och att det antagligen skulle ta flera dagar osv.. Och det känns inte riktigt som att det är värt o riskera mitt eller barnets liv.. Och jag vill inte ha en lång smärtsam utdragen förlossning heller.. :( Och risken för kejsarsnitt vad typ 90%..
OCH! Bebisen var inte helt fixerad, som jag kännt på mig..........
Antagligen har han lagt sig fixerad då när läkarna/barnmorskorna kännt.
Men han kan röra på huvudet... Och det gör mig med sur, hur man kan missbedömma de så..
Tänk om vattnet går eller nått.. Då måste jag ju lägga mig ner på golvet för att inte navelsträngen ska klämmas osv....

Dom gjorde dock en reedig jäävla hinnesvepning. Gjorde åt helvetes ont, och blöder fortfarande från den.. Är helt öm i nedre delen av magen efter det.. Hoppas verkligen att det gör att det blir någon förändring.. På Torsdag ska jag dit igen, för bedömning, har det blivit minsta lilla ändring så skulle dom försöka sätta igång de. Så nu kan jag inte göra mycket mer än o hoppas.. :( Annars blir det på Måndag 28/2 som jag får komma in IGEN för bedömning då med.. För o se om de hänt nått..


Julia kan dock dra åt helvete, för hon ville helt enkelt bara se mig trycka ut en unge, och när de inte blev som hon trodde, passade det inte henne och hon åkte hem igen. Så otroligt jävla dåligt, mamma sa att hon ''inte hade uppfattat det som att hon skulle vara med på förlossningen för att stötta mig, utan mer bara för skojs skull.'' Far åt helvete... Man gör inte på de viset..

Och Kim slängde ur sig en jävligt onödig kommentar, jag blev självklart jävligt ledsen, besviken osv osv när det inte blev någon igångsättning idag.. SÅKLART. Vad säger hon då?.. Jo; Med världens jävla ton; ''Amen för helvete bete dig moget och som en vuxen!''
?.... Tror att jag tog det värdigt bra, tror att många andra hade tagit det mycket hådare än vad jag gjorde..

Så just nu är jag så grymt besviken..

Den ända som egentligen stöttade mig var Nicole tyckte jag, hon är här hemma hos mig nu med.
Och Jag ringde Pontus Direkt när vi kom ut och sa att jag ville ha hem Sebbe, så han är hemma nu med.. Vill inte vara utan honom nu då mår jag bara enu sämre.. :(
Känner mig allmänt deppig och vill bara att denna dagen ska ta slut...
Tänker dock inte ha några förhoppningar alls på Torsdag... :(
Har ställt in mig på att det inte kommer hända ett piss..

Bebsien vill vara kvar i magen helt enkelt, så jag får pina ut illamåendet och allting ett tag till..

Kommentarer
Postat av: kATARINA

åh vad synd, men tur att du beslöt att vänta så bebis vill komma :D skönt att sebbe kom hem. Håller alla tummar :D

2011-02-21 @ 16:45:48
URL: http://KATAARINAA.BLOGSPOT.COM
Postat av: hannis

stackare :( jag som hoppas på bebis vid kvällen=)

2011-02-21 @ 16:53:31
URL: http://hemelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback