Lördag.

Gomorron, vi vaknade vid 7 i morse.
Sebastian är helt återställd idag.
Och jag har inte blivit sjuk än.

Snart ska jag ner i tvätten.. Inge kul o tvätta spya.. :(

Annars vet jag inte vad vi ska göra idag.
Blir väl lugnt. Mamma vill inte träffa oss för hon inte vill bli sjuk... :P




15.19
Jaha. :) Nu har hela dagen gått typ.
Jag har tvättat klart allt, nu finns de inte nått med spya på i hela lägenheten. :P
Ska dammsuga och torka golven snart men jag kan inte just nu..
Sebastian ligger på MATTAN och sover nämligen.
Jag får inte flytta honom, han blir jätte arg bara jag tar på honom..

Jag funderar på om man kan börja hurra nu, över att man inte blivit smittad av magsjukan??
För nu har det snart gått 48 timmar sedan Sebastian började kräkas.. Snart 24 timmar sedan han hade senaste diarrén..
Och jag har inte någon symptom på att jag blivit smittad.
Vet att det fortfarande finns smitta i honom men ändå.
Jag försöker vara super noga med hygienen.
Jag är så otroligt hungrig nämligen, men jag vågar inte äta redigt.. :P
Vågar bara äta sånt som är lätt att spy. Har ätit lite havrefras och blåbärsoppa, fruktsoppa..
Käkade ett äpple med..
(Graviditets illamåendet är ju helt annorlunda, de kan jag käka mediciner och spyka mig själv till o inte spy.
Men är de magsjuka så spyr ju kroppen varelse man vill eller ej. ALLT med, ALLT i hela jävla systemet.
Är de illamående så kan de ju räcka att man spyr lite en gång, o sen att man ändå får behålla mat också..)

Men jag är redigt sugen på mat.. :P Bullens korv och redigt gott potatismos! mums..

Nu vaknade Sebbe,
kommer kort sen.



Kommentarer
Postat av: ELin

http://www.blocket.se/kronoberg/Akta_Graco_syskonvagn_2010_31827254.htm?ca=21&w=1

2011-01-29 @ 09:34:51
Postat av: Anonym

Förstår din mamma. man ska ju hålla sig inne 48 timmar efter sista symtom på magsjukan. så han smittar ju fortfarande.

2011-01-29 @ 09:45:50
Postat av: Wictoria- Sebastians mamma och Bebis i magen

Men en sån vagn ska jag ju inte ha... :P

2011-01-29 @ 09:51:41
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback