Puckon

Anonym om torsdag! :):
jo men ändå... helst så vill man väll att barnet ska vara helt färdigt så man kan åka hem på en gång..
   
  lina om torsdag! :):
Man ska låta kroppen sköta de. Det har fungerat i alla tider de kommer när de ska. är du så in i helvete otålig så varför skaffa barn?


Svar:

Men är ni helt efterblivna?
Tror ni helt seriöst att förlossningen sätts igång bara för att jag sitter o dricker hallonbladsté??
Hallonbladsté är till och med rekomenderat av barnmorskor att man ska dricka. Att det är bra för kroppen.
Barnet kommer väl när fan de kommer, förlossningen lär ju inte starta om barnet inte är helt färdigt.

Och ni verkar inte följa min blogg heller för den delen, eftersom att jag ska sättas igång i vecka 38+0-39+0 så spelar det ingen roll för mig.  

efter vecka 35+0 stoppas inte förlossningen om den skulle starta eftersom barnet räknas som helt färdigt då.
Inte som att jag sitter och sticker mig själv med kanyl om kvällarna och trycker i mig värkstimulerande dopp.
Säg NÅGON som inte är otålig??? SÄG EN PERSON som INTE är otålig när man väntar barn??? Jäkla pucko.
 

Kommentarer
Postat av: emy

vVarför sätts man igång när de inte är större problem?

På vårat BB skulle dom aldrig göra de barnet måste må bäst av att själv sköta de tycker jag.

Ingen kritik mot dej nu, undrar bara.

2011-01-27 @ 14:49:29
Postat av: Monica nybliven fru till Jonas!

hallonbladstet hjälper oxå till att kunna minska blödningarna efter förlossningen plus att det kan hjälpa till så att livmodern drar ihop sig tidigare.



Jag måste oxå vara otålig då, jag ska ju ha kejsarsnitt för andra gången :D

2011-01-27 @ 20:56:17
URL: http://ljusenimittliv.blogg.se/
Postat av: Stina

Eter vecka 35 är det helt okej att dricka hallonbladste, drick på!! Jag drack fyra koppar om dagen min son var 4 dagar "försenad" ändå :)

2011-01-28 @ 11:03:30
Postat av: frida - mamma till vincent och mattias

Hm, ja då är väl vi alla otåliga då, klart som f.n att man vill ha sitt barn ute?..



bara att dricka på :) ska du föresten sättas igång för dit illa mående?

2011-02-01 @ 08:28:32
URL: http://vincentsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback