Onsdag

Idag var vi en sväng på stan och sen på bvc.
Sebastian vägde 16,5 kg och var 103 cm lång. Han kommer bli någonstans mellan 185 och 188 cm lång trodde hon. Kul att han blir längre än sin pappa. ;)
Alexander vägde 8520g och var 74½ cm. Tippat lite till på vikten på kurvan..
Men hon tyckte som vanligt inte att jag skulle oroa mig.
Och fortfarande lika högt upp på längden. Puh,, jag undrar hur långt ungen kommer bli, och när han växer om storebror. ;) Skiljer ju bara 28,5 cm nu.. haha!
Dock så vägde ju Sebastian  9280g och var 74,5 cm lång när han var 9 månader. Dock så var ju Alex  för tidigt född så jag räknar lite så med. Men det känns sjukt att Sebastian var hela 1 kg tyngre!
Men Alex blir väl långsmal som jag antagligen. Eller längden får han väl från sin pappa, men jag har ju aldrig direkt vart tjock förutom då efter graviditeten med Sebsatian. Längtar tills Alex är 2 år och man kan se ungefär vart han kommer ligga.

Nu sover båda barnen och jag håller på att tvätta. :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Att det kan skilja så är tufft. Vill också att de räknar ut hur långa de blir. Du vet inte hur man gör?. Haha, Billy är 3 månader och 72 lång. Märta var så läng först vid 10 månader.. Men killar brukar väl vara längre?

2011-12-01 @ 12:22:55
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com/
Postat av: Mamma till två små gryn :)

Min son när han va 9,5 månader vägde han 11,1 kg och va 79 cm. Nu fyller han 3 år i januari och väger 16,5 kg och är 98 cm lång. Lillasyster är BETYDLIGT mycket mindre det skiljer ungefär 5 cm och 2 kg runt samma åldrar vid bebistiden. Och då föddes han i 38+3 och vägde 3870 och va 50 cm :)

2011-12-01 @ 21:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback