Igår

Igår så var vi ju på stan, med Sara blev det. :)
Först polisen och sen klippa Sebastian.
Det gick INTE alls bra, han skrek och grät , han var rädd för rakapparaten och han gnuggade hår i ögonen.
Får se om farmor kan fixa till det lite i helgen.
Men gullig blev han ju såklart som alltid. :) Har inte tagit kort på det än, och nu är han på Dagis.
Dom var på väg att gå ut till skogen nu när jag kom o lämnade honom.
Han trallade glatt iväg med dom andra barnen.

Idag så ska jag bara vara hemma, ska ränsa bland kläderna och kolla upp vad det är för fel på mina datorer.
Tror dom behöver nytt grafikort båda två.
Dell datorn ska jag fixa först... Får kolla upp vad ett grafikort till dumburken kostar.

Sen ska ju mamma till ullared med några arbetskamrater i helgen så då får barnen lite nya kläder.
Alexander kan inte ha 68 i byxor längre, gränsfall i bodysar.. :( Och 74-80 är en storlek som jag har LITE kläder i, och de kläder jag har är väldigt slitna.
Sebastian hade ju den storleken när han gick, och när han gick på dagis med. 
Så dom är ju slitna, så det får bli en ny garderob i stl 74-80 till lill pojken.
Och sen lär det ju bli lite desamma i storlekarna framöver också..
Eftersom Sebastians gamla kläder är så slitna och urtvättade.
Man märker verkligen på kläderna när Bebisen börja äta och bli aktiv, för då blir det inte många användningar innan en tröja börjar se sunkig ut. :P Jag är väldigt dålig på att ta fläckarna direkt, måste köpa något bra medel och bli bättre på det. Alex äter ju i princip allt nu, och har blivit mycket gladare i mat. :) Så det blir endel byten om dagen.  

Nej nu ska jag passa på att plocka lego medans Alexander sover.
Han vaknade 6 i morse, det har blivit lite av en vana, vakna tidigt..
Han brukar somna 19.30 och vakna 06-06.30 ungefär.
Och jag är duktig och går inte lägger mig senare än 22.30.
Skönt o vara utvilad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback