Kattungar

Nu var de kväll igen, jag tycker dagarna går för fort.
Idag var vi på BVC en sväng, jag är ju så orolig över Alex vikt.
Kände på mig att han inte hade laggt på sig så jag ringde i morse,
och ja, på 16 dagar ungefär, hade han gått upp 10 g..
Men bvc tyckte inte att jag skulle oroa mig, han är aktiv och han är lång.
Ligger på 'stora kurvan' med längden och ''lilla kurvan'' med vikten.
Och lite unden medel på hof. Men dom tyckte ju att det var normalt.
Han har ju iallfall inte gått ner i vikt och det är huvudsaken, sen att han är pigg och glad tyder också på att det inte är någon fara.  Och han har ju blivit mer glad i mat, så nästa gång vi är där så har han säkert gått upp i vikt.
Men det är inte så kul, för det kommenteras lite hit o dit av folk om hur 'smal' han är.
'oj vad lång, men så smal. ojojoj'  Ja, sån är han. :) Och det är kanske inte så kosntigt, han har ju de generna.

Men till något annat, Lady ska nog ha kattungar igen.
Så det blir fullt ös här om ett tag. Tror det blir runt 30okt -7 nov.

Ikväll så har vi bara lekt, ätit mat och tagit det lugnt.
Alex somnade vid 18.40 typ, och Sebastian slockade som ett ljus vid 20.
Så nu ska jag plocka lego och diska innan jag lägger mig.
Har ont i halsen och är lite förkyld, har sovit 2 timmar idag med Alex under tiden som Sebbe var på dagis.
Fast det känns lite värre nu.. Hoppas inte jag får feber bara, och att barnen blir smittade.

Kommentarer
Postat av: Elin A

Hej. Förstår att det inte är så roligt med kommentarer om smalheten på sonen. Du får förklara för dom som inte vet att man ser olika ut:) Jag har själv en smalis till mellanbarnet, han är också född i februari fast 2007. Såg i hans bvc bok att när han var 7 månader så vägde han 7660 och var 73,5 lång. Han är fortfarande lång och smal nu vid 4½ års ålder men han äter bra och är pigg och överallt. Oroa dig inte över din son för han är perfekt som han är:) Ha en bra fortsatt dag! / Elin

2011-09-29 @ 15:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback