Kväll

Sebastian somnade väldigt tidigt,  17.30..
Och Alex somnade med nappflaskan i munnen kl 18.30!
DE NI!!
Först fick han en portion gröt, som han åt duktigt.
Sen gick vi o badade,
sen testade jag tommee tippee igen.
och efter lite trixande, fixande och gapande o gnällande.......
SÅ TOG HAN DEN! Tror jag höll på i 20 min, han tog ett väldigt märkligt tag, med ena fingret i munnen..
Men han drack ialflall 50 ML! och det duger verkligen!
Han har sovit lite mer än 2 timmar nu.
Och när han vaknar igen så blir det flaksan.
Jag måste pumpa mina bröst nu.. För jag har inte ammat honom på 5 timmar!
Men det har ju gått.. :)
Inatt ska jag testa o bara ge flaskan, får ta den smällen imorgon bitti.. ^^
Sen när jag vet att flaskan fungerar så ska jag smyga in amningen igen.
Men jag pumpar ju hela tiden så, det försvinner ju inget, och det jag pumpar åker ju ner i vällingen.

Jag vågar inte ta ut någon seger, men detta är ju iallfall ett första steg.
Det är första gånger någonsin som han somnat utan att bli ammad.. och då menar jag somnat lungt och stilla utan skrik. Han har ju somnat någon gång då jag vet att han varit mätt, och jag vet att allt är bra.. Då har jag gungat honom i vagnen tills han somnat. Men då har han ju fått skrika en liten stund.
Och det har ju vart de gångerna han har ammat som en galning och jag tex har vart tvungen o laga mat till Sebastian. Då måste han ju faktiskt försöka somna själv med sin snutte.

Men det känns bra. Han har sovit som en stock, tryggt och lugnt.
Och såhär länge som han sovit nu, det har han inte gjort på ett tag, sover han i 3-4 timmar i sträck nu, så kommer jag bli chockad.. :D Men då vet jag ju att HAN inte blir riktigt mätt på bröstmjölk, utan att han behöver lite mättande välling.
Och jag är ingen elak mamma, få inte för er det nu, självklart ska han få tryggheten att bli ammad också. Men just nu är det flaskmatning som gäller.
Jag lär inte sluta amma honom förren han är mer än 1 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback