NU SKA JAG BLOGGA!

Åh, nu är Sebastian på dagis, och Alexander sover!
Så nu mina kära läsare ska jag skriva!

Både jul och nyår har vart jätte bra.
Julen firade vi med mamma.
Nyår åkte jag och båda pojkarna till Anton i Vetlanda, första gången för Sebastian.
Han har ju bara träffat Anton vid ungefär 2½ tillfällen.
Men han tycker om Anton och Anton tycker om Sebastian. Så det fungerar hur bra som helst.
Sebastian tyckte det var så roligt att vara i Vetlanda! Vi firade nyår med Antons syster och hennes Flickvän.
Jag var dock sjuk över nyår, lite små tråkigt men det var lika trevligt ändå.

Alexander har börjat gå väldigt duktigt nu, mer och mer för varje dag.
Han är ju en väldigt försiktig pojke, inte alls som Sebastian som inte är rädd för någonting.
Han tar det lugnt fram, han är väldigt blyg och stillsam.
Jag är väldigt oroad över att han ska börja på dagis snart.
Jag känner att han inte är redo. Men jag hoppas att han gör stora framsteg så att det blir möjligt för honom att börja dagis i slutet av Februari iallfall.
Han är ju så blyg och det gör ju att han har svårt för nya människor. Det tar tid för honom att acceptera nytt folk, med undantag för vissa. Och andra människor som han träffat sedan han var bebis känner han fortfarande inte trygghet med. Och även att Sebastian stimmar på här hemma och för oväsen så tycker Alexander inte om när det är höga ljud och mycket liv. Det är bara Sebastians härjande som Alex accepterar. Haha.. 
Men det får nog bli en lång inskolningsperiod för Alexander.. Jag kommer inte släppa honom där förrens jag känner att han är 110% redo. Han måste iallafall gå ordänkligt innan..
Men jag tror att han går på riktigt om någon vecka. Nu går han ju bara korta sträckor 8-9 steg sådär.

Sebastian är en väldigt duktig kille.
Han pratar så otroligt bra, jag får alltid komplimanger på hur bra han pratar.
Han pratar så korrekt och tydligt. Använder alla ord i rätt följd och kan böja på alla ord helt otroligt bra.
Och hans besatthet av Eric Saade blir bara värre. ;) Det är Eric Saade hela dagarna, och hellre det än Spindelmannen som jag försöker få Sebastian att lugna ner sig med.

Nu ska jag ju snart plugga och leta jobb igen.
På fredag ska jag på ett möte med kommunen om jobb inom vården.
Jag har ganska höga förväntningar på det.
Men jag har faktiskt panik över att mammaledigheten snart är slut, och allvaret börjar på riktigt..
Nu blir det inget mer slappande för mig, barnen har ju olika dagis nu med så det blir ju lagom kul och åka buss mellan två dagis innan man ska ta sig dit man själv ska..
Hurra hurra.

Nej nu måste jag faktiskt göra annat.
Men ett litet inlägg blev det ju iallfall.
Hoppas ni är nöjda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback