Vårigt

Det är så härligt väder ute!
Sebastian är på dagis och vi plockar lite här hemma.
Fixar lite till maten och sånt annat roligt..
Efter dagis så ska vi vara ute och leka tills jag måste in o dra igång maten.

Allt är toppen med mitt liv, förutom möjligen att jag har problem med Alex dagis..
Jag trivs inte med dom som jobbar där, och jag är för feg för att ringa o berätta hur jag känner.. Men imorgon ska jag ringa..
Jag har inte skolat in honom än, bara några enstaka gånger som vi vart där.
Blir illa till mods såfort jag bara tänker tanken att vi ska gå dit.
Funderar faktsikt på att ta de sista två månaderna av föräldraledigheten och börja om med allt dagis grejjande sen..

Sebastian är fortfarande samma fantastiska lilla pojke.
Mycket spring i benen och munnen går från morgon till kväll. Haha..
Han trivs på sitt dagis, och jag trivs så himla bra med hans dagis också.
Bara LÄNGTAR till efter sommaren då Alex får börja där också!
Hade jag på något vis kunnat vänta med att skola in honom på dagis tills han fick börja där så hade jag gjort det.
Sebastian är verkligen så duktig, han har ingen napp och ingen blöja. Han sover utan den om nätterna. Det ända han fortfarande gör är att bajsa i blöjan. Det klarar han inte av o göra på toan, han är ju så rädd för sitt bajs. Men det kommer när de kommer.

Med Anton går det också bra.
Alex tycker så himla mycket om honom, det är jag och Anton som han tycker om. Haha!
Mamma och Pappa.
Oftast när han gråter så kan vi trösta honom lika bra båda två. Och det börjar gå bättre o bättre med att sova i Antons famn istället för min.
Jag ammar ju FORTFARANDE! Och det gör ju allt svårt.
Jag hoppas verkligen verkligen att jag kan ta mig i kragen o sluta amma snart.
Hade vart så skönt o kunna lämna bort Alex EN natt!
Har ju inte vart med Anton själv en ända gång på hela tiden vi har vart tillsammans.
Inte för att det gör något så, men jag hade velat vara med honom utan att känna att '' nä men nu vaknar nog alex snart, eller nu måste han äta, nu gråter han..'' Bara få vara med Anton SJÄLV en hel dag o en hel natt!
Han överlever ju om jag skulle lämna bort honom nu, men det känns för jobbigt. JAG hade aldrig klarat av det.

Nä nu får jag inte sitta här längre för 1års trotsaren Alexander!




Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!



När jag slutatde amma dottern (hon var ca 12 mån) så lämnade jag bort henne första natten, för att kunna sluta rakt av. Hon sov hos mormor och morfar, vilka hon känner sig trygg hos. Allt hade gått bra och hon sov hela(!) natten.



Helena

2012-03-07 @ 12:55:27
Postat av: Anonym

Vem hade linda holm med sig när hon födde jasmin?:) och, skulle hon inte ha en liten bebbe i sommar?=)

2012-03-08 @ 16:30:27
Postat av: Anonym

Blogga mer!! Snälla :)

2012-03-20 @ 09:43:38
Postat av: Anonym

värdelös du är som inte bloggar mera..

NU förlorar du en läsare

2012-03-25 @ 12:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback