Hick Hick!

 
Godmorgon!
Pojkarna är lämnade på dagis och jag har precis kommit hem.
Är inte riktigt pigg från förra veckan än. Det har satt sig på luftvägarna nu. :/
 
I måndags var vi en sväng på förlossningen igen!
Hon har vart så himla stilla i magen så jag blev orolig.
När man har en bebis som i vanliga fall är så aktiv att man inte får sova på nätterna så reagerar man snabbt när något inte är som det ska.
Fick göra ctg i 40 min och hon sov igenom näsan hela tiden, det var 5 min i slutet som hon vaknade till.
Dom buffade runt på magen och härjade.. Jag fick dricka isvatten.
Men jag var inte riktigt nöjd efter besöket heller.. Hon hade inte haft någron vakenperiod på hela dagen förutom då när hon vaknade till.
Igår var det samma visa.. Inte en ända vakenperiod!!  Var jag förbi BM vid 16:30 och pratade med henne om det, och hon körde en liten koll.
Hon ligger duktigt med huvudet ner, och ryggen snett utåt på min vänstra sida. Så det kan vara en förklaring till varför jag inte känner henne lika väl. Men hjärtat slog precis som det skulle hon tittade lite snabbt med ul. Och allt är bra.
På kvällen runt 21:30 så hade hon sin första vakenperiod igår. (vad jag kännt)..
Men imorse så hade hon snurrat runt med ryggen mot min rygg, så då fick jag rejäla sparkar.. Så nu känner jag mig lugnare.. Hicka har hon med börjat få mycket av! Och i allmänhet är jag så glad över att hon redan lagt sig med huvudet ner och verkar inte ha några planer på att försöka böka sig runt. :) Allt går enligt planen!
 
 
Ja, vad händer annars här?
Jag håller på att måla om en byrå till Sebastian, vit ska den bli!
Han och bebisen ska byta! :) Hon får den i vardagsrummet och Sebastian får en egen på sitt rum.
Börjar bli en del grejer till henne nu, så det är ju på tiden att man fixar klart detta.
Det är ju bara 59 dagar kvar! ^^
Hennes spjälsäng ska jag försöka hinna måla om idag med. Den ska egentligen bara målas vit en gång till eftersom den är så himla skavd. Vi köpte den för 150 kr, och vi har så mycket vit färg hemma. Så efter en målning så ser den som ny ut. :)
Sen så är det ju bara det sista kvar nu, ett lager utav blöjor, lite salvor, skötgrejer helt enkelt.
Vi ska till ikea med och handla till skötrummet som blir i tvättstugan, lite förvaringshyllor och så.
Även rullgardiner ska inhandlas till alla sovrum.
Vi har även lite till bb väskan som ska fixas. Jag måste ha amningsbh och amningströjor.
 
Jag har tagit hem min vagn från mamma med. :) Älskar den!
Har testbäddat den..

 
 
Vecka 30
 
 


 
Kicki

Jag har ett vuxet barn, fött på 1990 talet,tiderna ändras men tänkte fråga en som vet,varför sätter man igång förlossningarna nu för tiden? Sånt hände aldrig utan det var något problem för. Ta inte illa upp, jag bara undrar allt ändras ju och det har säkert sin förklaring.
Lycka till!

 

Svar: Finns 100 olika anledningar till att folk blir igångsatta nu för tiden.

Förr satte man oftast bara igång om man gått över tiden. De gör man ju nu också iofs.

Men det kan vara psykiskt,fysiskt, man har rädslor, sjukdomar.

Jag har en kombination, Psykiskt och är väldigt rädd. Exakt vad och Exakt varför vill jag inte gå in på dock. :) Det vet mina närmsta. Alla mina andra förlossningar har också vart igångsättningar. Så det är något min kropp och jag är vana vid. ^^

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh ser ut som du har sjunkit lite :P fattar inte att tiden gått såå snabbt, inte långt kvar nu :D

2013-02-06 @ 12:31:29
Postat av: Anonym

Vilken snygg vagn!!!!!
80 talet eller? Kanon snygg, är det modellen med större hjul? Var får man tag i en sådan?

2013-02-08 @ 08:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback