Barnmorska + förlossning vecka 29

Igår var det beök hos barnmorskan.
Det gick bara bra, hjärtljud på 155 och sf måttet låg på 28.
Jag har lite mindre mage nu är med pojkarna.
Men hon har sin kurva, så får vi se vart den slutar...
Jag vägde 72 kg.. Det känns jätte bra. Jag har fortfarande 3 kg kvar tills jag väger vad jag vägde vid inskrivningen av de andra graviditeterna. Mitt mål är att gå upp till max 78 kg. *måste sluta äta godis*
 
Den 4 april kommer det bli en riktig jäkla hinnesvepning hos läkaren. ^^
Då är jag i vecka 37+5, sen blir det ju förhoppningsvis igångsättning måndagen den 8/4. Vecka 38+2!
Har man RIKTIG jäkla tur så kanske det drar igång efter hinnsvepningen. Det hade man ju inte sagt nej till.. 
 
 
Blev skickad av barmorskan till förlossningen för koll sen efteråt.
Fick köra en lång ctg, göra ultraljud och alla sådana saker.
Vi fick även en liten tjuvtitt, och det är fortfarande en flicka. Ingen snopp eller pung iaf.
 
Hon har hittat ett bra läge ner med huvudet med, hon kan fortfarande snurra runt, men hon verkar trivas bra med huvudet ner*lättnad*. Dock så trycker hon väldigt mycket på min irriterade livmodertapp.. :/
Livmodertappen påverkas inte utav de, men det gör ont.
 
Nu är det bara 64 dagar kvar...

Jag är sjuk just nu, feber och fanskap...
Så nu ska jag krypa ner i soffan med lite chokladpudding.....Innan barnen kommer hem..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag har ett vuxet barn, fött på 1990 talet,tiderna ändras men tänkte fråga en som vet,varför sätter man igång förlossningarna nu för tiden? Sånt hände aldrig utan det var något problem för. Ta inte illa upp, jag bara undrar allt ändras ju och det har säkert sin förklaring.
Lycka till!

2013-02-01 @ 05:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback